Czytelnia

Dieta w Święta?

Świąteczne przysmaki kuszą zapachem, wyglądem i oczywiście smakiem. Trudno jest się wtedy powstrzymać od jedzenia, a przed oczami staje wizja kilku dodatkowych kilogramów. Jednak nie muszą być one koniecznością. Przy zachowaniu rozsądku, umiaru i stosowaniu podstawowych zasad można tego uniknąć. Opracuj taktykę wielkanocnego biesiadowania. Skorzystaj z kilku przedświątecznych wskazówek i jedz rozsądniej. Kosztuj potraw, delektuj

Czytaj więcej

Warto jeść OWSIANKĘ

Owies i jego przetwory kompleksowo pokrywają zapotrzebowanie na składniki odżywcze organizmu. Sportowcy cenią płatki owsiane za to, że są źródłem siły, kobiety za właściwości odchudzające i odmładzające, a lekarze korzystają z ich działania leczniczego i ochronnego. Spośród wszystkich zbóż, ziarno owsa jest nie tylko najbogatsze w białko, ale także wyposażone w najlepszy zestaw aminokwasów. Kto

Czytaj więcej

Dlaczego mleko jest takie złe

Z nabiałem, włączając w to wszelkie produkty mleczne – sery, twarogi, jogurty, kefiry, lody, itp. – wiąże się mnóstwo schorzeń, takich jak choroby autoimmunologiczne, krążeniowe, nowotwory, alergie, astma, problemy z tarczycą, choroby układu nerwowego, itp. Ta lista nie ma końca i choć chciałabym zamieścić ją w całości, ze względu na brak miejsca skupimy się na

Czytaj więcej

Czy alkohol tuczy?

Nie tylko białko, tłuszcz i węglowodany są źródłem kalorii, ale również napoje zawierające alkohol. Mililitr czystego alkoholu etylowego to 7 kalorii (uściślając 7 kilokalorii), podczas gdy gram białka i węglowodanów to 4 kalorie, a tłuszczu 9 kalorii. O alkoholu mówi się, że dostarcza tzw.. Określenie „puste kalorie” odnosi się do faktu, że alkohol, poza kaloriami,

Czytaj więcej

Zasada 7U- czyli jak prowadzić zdrowy tryb życia

/wg prof. Stanisława Bergera, polskiego fizjologa żywienia/   Jedzmy produkty ze wszystkich grup żywnościowych możliwie w każdym posiłku, czyli: produkty zbożowe, chude mięso, drób, ryby, warzywa, owoce, nasiona roślin strączkowych,  dobre tłuszcze. Zapewniamy wtedy dostarczenie organizmowi wszystkich składników pokarmowych, a tym samym zapobiegamy chorobom. Każdy powinien jeść według swoich potrzeb, a dobrym wskaźnikiem jest utrzymanie

Czytaj więcej

Frittata z cukinią i marchewką

    Kaszę jaglaną gotujemy w około 200 ml wody na małym ogniu przez 10 minut, po czym odstawiamy aż wchłonie resztę płynu. W międzyczasie cukinię i obraną marchew ucieramy na dużych oczkach tarki, dodajemy 1 wyciśnięty ząbek czosnku oraz pokrojoną w kostkę lub plasterki rzodkiewkę. Całość mieszamy z jajkami, dodajemy odrobinę soli, tymianek oraz

Czytaj więcej

Zakwaszenie

Nasze ciało zbudowane jest z ogromnej ilości współgrających ze sobą komórek tworzących tkanki i narządy. Komórki są małymi fabrykami wyposażającymi nas w energię. Jesteśmy stworzeni, aby być zdrowymi, silnymi i pełnymi energii. Dlaczego w takim układzie jest mnóstwo osób chorych i zmęczonych? Do prawidłowego funkcjonowania naszych komórek niezbędna jest stabilność takich parametrów jak temperatura, odczyn

Czytaj więcej

Odżywianie w ciąży

Nikogo nie trzeba przekonywać, że ciążą to szczególny okres. Przez 40 tygodni organizm matki dostarcza dziecku niezbędnych składników odżywczych, poza tym magazynuje energię potrzebną do porodu i okresu laktacji. Zasady odżywiana w tym okresie nie różnią się znacząco od ogólnych zasad zdrowej diety. W społeczeństwie panuje powszechne przekonanie, że w czasie ciąży i karmienia piersią

Czytaj więcej
Strona 1 z 212